Η αυξανόμενη τάση να διδάσκονται ενοποιημένα τα μαθήματα των Φυσικών επιστημών, της Τεχνολογίας, των επιστημών των Μηχανικών και των Μαθηματικών σε συνδυασμό με την ανάγκη της σημερινής κοινωνίας οι μαθητές να εκπαιδεύονται σε επίλυση προβλημάτων στα οποία θα χρησιμοποιούνται λειτουργικά γνώσεις από διάφορα γνωστικά αντικείμενα θετικών επιστημών και τεχνολογίας, οδήγησε στην δημιουργία ενός νέου μοντέλου εκπαίδευσης, γνωστού με την επωνυμία STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).
Τα άτομα που θα ολοκληρώσουν μια εκπαίδευση «τύπου STEM» θα είναι:
- Ικανοί λύτες προβλημάτων – Problem Solvers, δηλαδή σε θέση να καθορίσουν τις κατάλληλες ερωτήσεις σε υπαρκτά προβλήματα, βλέποντάς τα ως κομμάτια από ένα παζλ, εφαρμόζοντας τη γνώση για την επίλυση αυτών.
- Πρωτοπόροι και εφευρέτες – Innovators and Inventors, ευέλικτοι να σχεδιάσουν έρευνες για τη συλλογή και οργάνωση δεδομένων και να εξαγάγουν τα κατάλληλα συμπεράσματα, ώστε να είναι εφαρμόσιμα σε νέες καταστάσεις, αναγνωρίζοντας τις σύγχρονες ανάγκες του κόσμου.
- Αυτοδύναμοι – Self–reliant, ώστε να παίρνουν πρωτοβουλίες αναπτύσσοντας αυτοπεποίθηση, θέτοντας τα κατάλληλα εσωτερικά κίνητρα και προσδιορίζοντας μια ατζέντα δράσης μέσα σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια.
- Λογικοί στοχαστές – Logical thinkers, ώστε να εφαρμόζουν λογικές διαδικασίες σκέψης των Επιστημών, των Μαθηματικών, και του Τεχνολογικού σχεδιασμού για την καινοτομία και την εφεύρεση.
- Τεχνολογικά εγγράμματοι – Technologically Literate, με στόχο να κατανοούν τη φύση της τεχνολογίας αναπτύσσοντας τις δεξιότητες που απαιτούνται για να την εφαρμόσουν κατάλληλα.
- Ικανοί να υποστηρίξουν τη γέφυρα μεταξύ της εκπαίδευσης STEM του σχολείου με τον χώρο εργασίας, συσχετίζοντας παράλληλα τη δική τους φιλοσοφία και κουλτούρα με την εκπαίδευσή τους.