Περιγραφή Μαθήματος
Με κατάλληλες δραστηριότητες οι μαθητές της Α΄ Λυκείου αναμένεται να καταστούν ικανοί να:
- Αναγνωρίζουν τη μέθοδο της Ευκλείδειας Γεωμετρίας που συνίσταται στην ανάπτυξη συλλογισμών βασισμένων σε αξιώματα, δηλαδή σε αρχικούς όρους που δεχόμαστε ως αληθείς χωρίς περαιτέρω επεξηγήσεις.
- Να αποδεικνύουν απλές προτάσεις που αναφέρονται στα απλά γεωμετρικά σχήματα.
- Αντιλαμβάνονται πως, όταν τεθεί ως επιπλέον απαίτηση το 5ο Αίτημα, μπορεί να κατοχυρωθεί αποδεικτικά ολόκληρη η εμπειρικήγεωμετρική γνώση του Γυμνασίου.
- Αποδεικνύουν τις βασικές ιδιότητες των παραλληλογράμμων και των εγγραψίμων τετραπλεύρων.
- Επιλύουν και διερευνούν ένα γεωμετρικό πρόβλημα και να διαπραγματεύονται την αναλυτικό-συνθετική μέθοδο επίλυσης προβλήματος.
- Αναγνωρίζουν ότι η ομοιότητα είναι ένα μέσο σύγκρισης σχημάτων που δεν είναι ίσα.
Βιβλιογραφία
- ΜΑΡΙΝΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ , Προσωπικές σημειώσεις – Παρατηρήσεις.
- ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ, ΒΛΑΜΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ, ΜΑΡΚΑΤΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ, ΣΙΔΕΡΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ, Ευκλείδια Γεωμετρία, Αθήνα, Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος”.
- ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Π. ΤΡΑΓΑΝΙΤΗΣ, Γεωμετρία Α’ Λυκείου, Εκδόσεις Σαββάλα.